• Boligalarm
    • Bestill boligalarm på 1-2-3
    • Om alarmanlegget
    • Øyeblikkelig respons – rask utrykning
    • Priser
    • Tilleggsutstyr
    • Installatørfirma
    • Er du eksisterende kunde?
      • Verv en venn
  • Alarm for boligsameier
    • Hvorfor velge brannvesenet?
    • Kontakt oss for tilbud
    • Alarmanlegg og nøkkelboks
    • Priser
    • Kriterier
    • Nyhetsbrev
    • Gratis HMS-kurs
    • Tips til brannsikkerhet i boligsameier
  • Alarm for bedrifter
    • Hvorfor velge brannvesenet?
    • Kontakt oss for tilbud
    • Alarmanlegg og nøkkelboks
    • Priser
    • Kriterier
  • Avmelding av unødig alarm
  • Kontakt oss/om oss
    • Kontakt oss
    • Om brannvesenet
    • Våre brannstasjoner
  • Brannforebyggende tiltak
    • Røykvarsler
    • Slokkeutstyr
    • Redde – varsle – slokke
    • Brannøvelse
    • Elektriske apparater
    • Komfyrvakt
  • Spørsmål og svar
    • Fakturaspørsmål
    • Abonnementspørsmål
    • Brukermanual til ulike boligalarmanlegg
    • Rutiner ved utløst alarm
    • Testing av alarmsignaler
    • Bytte av batterier
  • Jump to main content
  • Jump to main navigation

Boligalarmbrannvesenet

  • Boligalarm
    • Bestill boligalarm på 1-2-3
    • Om alarmanlegget
    • Øyeblikkelig respons – rask utrykning
    • Priser
    • Tilleggsutstyr
    • Installatørfirma
    • Er du eksisterende kunde?
      • Verv en venn
  • Alarm for boligsameier
    • Hvorfor velge brannvesenet?
    • Kontakt oss for tilbud
    • Alarmanlegg og nøkkelboks
    • Priser
    • Kriterier
    • Nyhetsbrev
    • Gratis HMS-kurs
    • Tips til brannsikkerhet i boligsameier
  • Alarm for bedrifter
    • Hvorfor velge brannvesenet?
    • Kontakt oss for tilbud
    • Alarmanlegg og nøkkelboks
    • Priser
    • Kriterier
  • Avmelding av unødig alarm
  • Kontakt oss/om oss
    • Kontakt oss
    • Om brannvesenet
    • Våre brannstasjoner
  • Brannforebyggende tiltak
    • Røykvarsler
    • Slokkeutstyr
    • Redde – varsle – slokke
    • Brannøvelse
    • Elektriske apparater
    • Komfyrvakt
  • Spørsmål og svar
    • Fakturaspørsmål
    • Abonnementspørsmål
    • Brukermanual til ulike boligalarmanlegg
    • Rutiner ved utløst alarm
    • Testing av alarmsignaler
    • Bytte av batterier
You are here:
  • Home
  • Fakturaspørsmål

Fakturaspørsmål

  • Kan jeg utsette forfallsdato?

    Du kan sende oss en mail på marked@abbr.no eller ringe oss på tlf 66 76 42 75 hvis du ønsker å utsette forfallsdato.

  • Hvilke betalingsmåter kan jeg velge?

    Vi tilbyr betaling av abonnement på faktura, Avtalegiro eller eFaktura.
    Du kan selv aktivere avtalegiro og eFaktura i nettbank ved betaling av faktura. Merk at Avtalegiro og eFaktura er en avtale mellom deg og din bank.

  • Jeg har aktiv Avtalegiro og skal bytte kontonummer eller bank. Hva gjør jeg?

    Avslutt først din eksisterende avtale i banken. Vent et par dager før du oppretter ny Avtalegiro med nytt kontonummer.

  • Jeg har aktiv eFaktura og skal bytte kontonummer eller bank. Hva gjør jeg?

    Du trenger ikke å foreta deg noe ved bytte av bank når du har eFaktura. Avtalen følger deg uavhengig av hvilken bank du har. Du kan selv endre hvilken konto du vil betale fra når du bekrefter betalingen.

  • Jeg får faktura i VIPPS samtidig som nettbank – hvordan kan jeg stoppe det i VIPPS?

    Hvis du ikke ønsker å motta faktura i VIPPS, går du på din profil i VIPPS appen, der kan du skru av vis regninger i VIPPS.

  • Jeg ønsker kopi av faktura, hvor henvender jeg meg?

    Ønsker du kopi av faktura sender du oss en mail på marked@abbr.no eller ringer oss på tlf 66 76 42 75.

  • Jeg har klart å betale faktura flere ganger, hva gjør jeg?

    Beløpet blir automatisk utbetalt til den kontoen de ble betalt fra, utbetalingen skjer en gang i måneden.

  • Jeg har mottatt en faktura fra AddSecure eller fra en annen teleleverandør hva er dette?

    Det er AddSecure eller en annen teleleverandør som leverer linjen som overfører signalene fra alarmanlegget til vårt alarmmottak. Denne linjen må du ha for å ha alarmoverføring til brannvesenet på den type alarmanlegg/alarmsender som er installert. Du må ikke si opp dette abonnementet, da vil ikke alarmoverføringen virke.

  • Blir jeg fakturert for en unødig utrykning?

    Det er ingen gebyr for unødig utrykning til boligsameie og boligkunder. Det er kun bedriftskunder som blir fakturert for unødig utrykninger.
    Gebyr blir automatisk sendt hvis alarmen er unødig og brannbil med mannskap er rykket ut fra brannstasjonen. Gebyr sendes også når utrykningen er avbrutt.

  • Bedriften har fått faktura for unødig utrykning, vi ønsker å klage på denne, hvordan gjøres det?

    Hvis dere er uenige i eller har spørsmål rundt faktura for unødig utrykning må dette sendes skriftlig på mail til marked@abbr.no.

  • Bedriften har fått faktura på unødig utrykning – den skal til leietager, hvordan får vi endret det?

    Brannvesenet fakturerer bedriften vi har kontrakt med og det organisasjonsnummeret som er registrert hos oss, hvis faktura skal til leietaker må denne intern faktureres hos dere.

     

Kontaktinformasjon vedrørende alarm

For testing av alarmsignaler eller avmelding av unødig alarm, tlf: 66 76 42 50.

Øvrige henvendelser vedrørende alarm, tlf: 66 76 42 75
Betjent kl. 08-15
E-post: marked@abbr.no

 

Kontaktinformasjon til Asker og Bærum brann og redning IKS

Tlf: 66 76 42 00 (kl. 08-15)
E-post: post@abbr.no
www.abbr.no

Postadresse: Katrineåsveien 20, 3440 Røyken

Nyttige lenker

  • Sikker hverdag
  • Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap
  • Brannvernforeningen
  • Elsikkerhetsportalen
  • Branntips.no
  • Facebook
  • Twitter
  • Epost
idiumWordPress
Privacy policy and cookies

This declaration applies to Boligalarmbrannvesenet with associated websites.

What is a cookie and local storage of data?

When you visit our website different types of data is stored locally on your unit via your browser. This data could e.g. include user settings, information about how you surfed our website, which browser you used, and which ads that were shown.This type of “locally stored data” could be used to customize content and functions of services for you, thereby contributing to a better and more meaningful visit.Cookies do not contain directly identifiable data about you (such as name, address, telephone number etc.), instead the information regards your browser and the activity through it.

What do we use cookies and locally stored data for?

We use locally stored data to:

  • Deliver and customize our services to the unit and browser you use
  • Give you relevant and customized content
  • Measure and analyse traffic on the pages

For more information on our privacy policy see Privacy Policy.

Both Boligalarmbrannvesenet and our subcontractors (e.g. Idium AS as supplier of this website) stores data locally on your unit. Eventual subcontractors are subject to the data processing agreement and can not use data for anything other than delivering the service we have ordered from them. For more information on how Idium AS treat personal data see here.